Foodie travel photo of the day

As I realized I’ve been taking literally hundreds of food pictures since I started blogging back in August, I decided to launch this series and pick one photo from my foodie travels to be Foodie Travel Photo of the Day.

Pomodorino del Piennolo del Vesuvio

Pomodorino del Piennolo del Vesuvio

The area of cultivation of this hot red colored cherry tomato is restricted to the national park centered around the Vesuvius, an active volcano.

(Naples, Jan 2013)

2 responses to “Foodie travel photo of the day

  1. questo è Il Pomodorino del Piennolo del Vesuvio DOP ed è il principe della tavola nell’area vesuviana. Il nome gli deriva dal fatto che, composti a grandi grappoli (o “scocche”) vengono “sospesi” e conservati in locali areati, fino all’inverno. Durante questo periodo il pomodorino, attraverso una lentissima maturazione, assume un sapore unico e delizioso dalle note amarognole. Sono gli acidi organici contenuti nel terreno vulcanico che gli conferiscono la particolare acidulità, e la capacità di conservarsi a lungo. È utilizzato in quasi tutti i piatti tipici della tradizione vesuviana, ed è caratteristico per essere conservato all’esterno, sui balconi cittadini, tale da diventare una caratteristica apprezzata e raffigurata anche tra le tipicità del presepe classico napoletano.
    bonapp! 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s